2011. szeptember 13., kedd

Ne viccelődjünk, kérem...

Amikor arról olvastam, hogy a Csak egy lövés Lee Child-könyvből filmet akarnak forgatni, nagyon megörültem. Kíváncsian vártam, melyik színész formálja majd meg a legyőzhetetlen, majd' két méter magas, közel százhúsz kilós Jack Reachert. Azon morfondíroztam, az sem baj, ha nem ismert színész, mint mondjuk Dolph Lundgren, majd híres lesz a film kapcsán.

Amikor viszont megtudtam, ki lesz, bambán bámultam magam elé.

Hogy mi van?
Ez most komoly?
Tom Cruise, a százhetven centis, pehelysúlyú kis apróság?
Ne viccelődjünk, kérem...

Az engem kevéssé vigasztal, hogy "a színészt éppen az író védte meg, mondván, hogy Jack Reacher termete csupán egy metafora, a lényeg az, hogy a főhős egy megállíthatatlan erőt képviseljen, Cruise márpedig át tudja vinni ezt az erőt a filmvásznon."

Ha könyvadaptációt nézek, akkor abban az esetben tetszik a film, ha hasonló látvány tárul elém, mint amilyet olvasás közben magam elé képzeltem. Ilyenkor az sem zavar, ha a cselekmény eltér a regénytől, amennyiben az a történet szempontjából szükséges. (Attól a falra tudok mászni, ha a rendező teljesen átírja a könyvet. Ha ki akarja élni magát, akkor legyen más a film címe, hogy ne tévessze meg szegény, naiv nézőt.)

Szóval valószínűleg megnézem ezt a filmet kb. 2013-ban, de nagyon kell majd igyekeznem, hogy elvonatkoztassak a fejemben élő Jack Reacher látványától...

Ti mit gondoltok?

1 megjegyzés:

  1. Én is hasonlóképpen gondolom, ha olvasok egy könyvet, akkor utána a könyvből készült filmnél zavar, ha nem azt látom, amit olvasás közben elképzeltem. És ez általában nem az szokott lenni, így már fenntartásaim vannak az ilyen filmekkel szemben.

    VálaszTörlés